W nowym roku kalendarzowym stoi przed nami ważne zadanie – określenie Profilu szkoły.
Profil szkoły to metoda polegająca na
kilkuetapowym zbieraniu informacji o efektach działalności dydaktycznej,
wychowawczej i opiekuńczej placówki od członków społeczności szkolnej.
Pierwszy etap diagnozy będzie przebiegał w czterech osobnych grupach: nauczycieli, uczniów, rodziców oraz pracowników administracji i obsługi. Każda z grup w czasie dyskusji zanalizuje poszczególne obszary pracy szkoły i zaznaczy na schemacie ich ocenę oraz opinię na temat tendencji zmian w danym zakresie.
Etap drugi to spotkanie przedstawicieli wszystkich szkolnych społeczności. Podczas spotkania przedstawiciele z każdej grup uzasadniają sformułowane oceny, prognozowane tendencje oraz przedstawiają swoje argumenty.
Postawiona diagnoza określi mocne strony szkoły oraz obszary, które wymagają zmiany. Dzięki temu rada pedagogiczna będzie miała możliwość sprecyzowania swoich celów i nakreślenia planu rozwoju szkoły z uwzględnienie stanowisk poszczególnych szkolnych społeczności. Więcej o Programie w zakładce SUS-OK
Pierwszy etap diagnozy będzie przebiegał w czterech osobnych grupach: nauczycieli, uczniów, rodziców oraz pracowników administracji i obsługi. Każda z grup w czasie dyskusji zanalizuje poszczególne obszary pracy szkoły i zaznaczy na schemacie ich ocenę oraz opinię na temat tendencji zmian w danym zakresie.
Etap drugi to spotkanie przedstawicieli wszystkich szkolnych społeczności. Podczas spotkania przedstawiciele z każdej grup uzasadniają sformułowane oceny, prognozowane tendencje oraz przedstawiają swoje argumenty.
Postawiona diagnoza określi mocne strony szkoły oraz obszary, które wymagają zmiany. Dzięki temu rada pedagogiczna będzie miała możliwość sprecyzowania swoich celów i nakreślenia planu rozwoju szkoły z uwzględnienie stanowisk poszczególnych szkolnych społeczności. Więcej o Programie w zakładce SUS-OK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.